Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o nie korzystanie z naszej witryny.

Drukuj
A- / A+

Ekip FB Serwis oraz Remondisu więcej i pracują dłużej

 

Podczas zorganizowanych 5 stycznia br. z inicjatywy Zarządu ZM GOAP  spotkań z kierownictwami wybranych w przetargu konsorcjów Remondis Sanitech i FB Serwis, które od 1 stycznia 2015 r. w pełni odpowiadają za świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych ze wszystkich 22 sektorów Związku, ustalono podjęcie natychmiastowych i zdecydowanych działań zmierzających do jak najszybszego usunięcia odpadów zalegających na niektórych nieruchomościach.

Wykonawcy zobowiązali się skierować do obsługi dodatkowe pojazdy i ekipy odbierające odpady oraz wydłużyć czas ich pracy. W poniedziałek, 5 stycznia, w Poznaniu odpady odbierało ponad 150 specjalistycznych samochodów należących do obu wykonawców. Od środy będzie ich jeszcze więcej i będą pracować dłużej, a także w sobotnie przedpołudnie.

Zdecydowano też podjąć rozmowy z Zarządami największych poznańskich spółdzielni mieszkaniowych w sprawie skoordynowania działań w zakresie odbioru odpadów z osiedli oraz jak najszybszego zaprowadzenia porządku w tych osiedlowych altankach, w których zalegają odpady.

W rozmowach z przedstawicielami Wykonawców podkreślono, że Związek będzie konsekwentnie domagał się od obu konsorcjów właściwego i rzetelnego wywiązywania się z realizacji zadań zapisanych w umowach na odbiór i zagospodarowanie odpadów.

ZM GOAP przepraszając  wraz z Wykonawcami, mieszkańców za niedogodności prosi zarazem o zrozumienie zaistniałej sytuacji. Spowodowana jest ona nałożeniem się prowadzonej od tygodni operacji wymiany pojemników z występującym zwykle w okresie świątecznym znacznym wzrostem ilości odpadów komunalnych. Ponadto przejęcie obsługi poszczególnych sektorów przez jednego wykonawcę spowodowało także konieczność ujednolicenia harmonogramów odbioru odpadów. Obowiązujące w 2015 r. harmonogramy są dostępne na stronach internetowych ZM GOAP oraz poszczególnych Wykonawców. Zapowiadają oni także wprowadzenie w rejonach, w których okres pomiędzy ostatnim terminem odbioru starego a pierwszym nowego harmonogramu jest wyjątkowo długi, dodatkowego odbioru odpadów. 

W najbliższych dniach wszystkie nieprawidłowości związane z odbiorem odpadów będą systematycznie eliminowane. Związek będzie konsekwentnie nadzorował i kontrolował realizację zobowiązań przyjętych podczas dzisiejszych spotkań przez Wykonawców.

Poznań, 5.01.2015r.